OnyxNightBlack Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 I would like to offer my service of translating and/or proofreading. This is aimed at any modder who has a problem with the following issues: - translating a German text to English- translating an English text to German- proofreading and/or improving a quest text, description or similar mod related things- proofreading English or German texts for non-native speakers (Russian, Chinese, Japanese, Polish, etc.) The reason why I offer this service is the fact that I notice many mods vanishing into obscurity or are never even released outside their native community, because the description is too crytic and/or the modder has no knowledge of the english language. So, if there is any interest in this, please let me know. Just drop me a private message. What I can do: 1) English ---> German (fluent)2) German ---> English (fluent)3) Proofreading and/or improving any English or German text EDIT: I would appreciate it a lot if someone who is connected to modding communities which are neither English, nor German, could link (and maybe explain) this thread in appropriate forums. ----------------------------------------------------- Ich würde gerne meine Dienste und Hilfe anbieten bei Übersetzunge oder Korrekturlesen. Dieses Angebot richtet sich an Modder die eines der folgenden Probleme haben: - einen deutschen Text ins englische übersetzen- einen englischen Text ins deutsche übersetzen- Questtexte, Beschreibungen oder ähnliche modverbundene Dinge Korrekturlesen oder Verbessern- Korrekturlesen von englischen oder deutschen Texten für Nicht Muttersprachler (Russisch, Chinesisch, Japanisch, Polnisch, etc.) Der Grund weshalb ich dieses Angebot mache, ist der Fakt das viele Mods keine Aufmerksamkeit erhalten oder garnicht erst ausserhalb der jeweiligen Community erscheinen, weil die Beschreibungen zu kryptisch sind und/oder der Modder keine Kenntnis der englischen Sprache hat. Also, wenn Interesse besteht, schreibt mir einfach eine private Nachricht. Was ich tun kann: 1) Englisch ---> Deutsch (fließend)2) Deutsch ---> Englisch (fließend)3) Korrekturlesen und/oder Verbesserung jedes deutschen oder englischen Textes EDIT: Ich würde mich sehr freuen wenn jemand der Verbindungen zu Modding Communities hat, die weder Deutsch noch Englisch sind, diesen Beitrag in den jeweiligen Foren verlinken (und vieleicht erklären) könnte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
titipoko Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Wow, das ist mal ein ungewöhnlicher Service! Ungewöhnlich und sehr praktisch. :thumbsup: Ich gebe dir recht, viele Mods bekommen leider nicht die Aufmerksamkeit die sie verdient hätten, weil sie in einer nicht-englischen Sprache verfasst sind. Das ist sehr schade, denn da draussen gibt es wirklich gute Mods, die aufgrund deiner genannten Punkte nicht veröffentlicht werden.Ich hoffe dein Angebot fördert versteckte Perlen zu Tage! :yes: Mein Englisch ist zwar nicht optimal, aber zum Verständnis reicht es zum Glück :) (Leo sei Dank :D ) --Wow, now that's an unusual service! Unusual and very convinient. I have to agree, many mods don't get the attention they deserve, because they are written in a non-english language. That's a shame, since there are really great mods out there that won't be released to public because of the points you mentioned.I hope your proposal will dig up some hidden treasures! Maybe my english is not optimal, but luckily it's sufficient for understanding (thanks to Leo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnyxNightBlack Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 A single friendly bump, if that's okay with the moderators. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.