yellopurge Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 I'm attempting to turn the Temerian armor set to look like the Manticore set. I've changed both items\dlc1_items.xml as well as items_plus\dlc1_items.xml in the following manner (xml example in spoiler): <?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?> <redxml> <definitions> <abilities> <!-- ######################## Geralt DLC1 armor stats ######################## --> <ability name="DLC1 Temerian Armor _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="50" max="50"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.20" max="0.20"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.15" max="0.15"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.15" max="0.15"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.05" max="0.05"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.05" max="0.05"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.10" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="12" /> </ability> <ability name="DLC1 Temerian Boots _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="15" max="15"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.03" max="0.03"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.03" max="0.03"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.03" max="0.03"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.01" max="0.01"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.01" max="0.01"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.03" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="5" /> </ability> <ability name="DLC1 Temerian Gloves _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="11" max="11"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.02" max="0.02"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.02" max="0.02"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.02" max="0.02"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.01" max="0.01"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.01" max="0.01"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.02" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="5" /> </ability> <ability name="DLC1 Temerian Pants _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="15" max="15"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.05" max="0.05"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.05" max="0.05"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.05" max="0.05"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.03" max="0.03"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.03" max="0.03"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.10" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="5" /> </ability> <!-- ######################## NEW GAME+ Geralt DLC1 armor stats ######################## --> <ability name="NGP DLC1 Temerian Armor _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="175" max="175"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.25" max="0.25"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.20" max="0.20"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.20" max="0.20"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.10" max="0.10"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.10" max="0.10"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.10" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="12" /> </ability> <ability name="NGP DLC1 Temerian Boots _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="65" max="65"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.08" max="0.08"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.08" max="0.08"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.08" max="0.08"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.06" max="0.06"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.06" max="0.06"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.03" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="5" /> </ability> <ability name="NGP DLC1 Temerian Gloves _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="61" max="61"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.07" max="0.07"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.07" max="0.07"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.07" max="0.07"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.06" max="0.06"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.06" max="0.06"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.02" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="5" /> </ability> <ability name="NGP DLC1 Temerian Pants _Stats"> <tags></tags> <armor type="base" always_random="false" min="65" max="65"/> <slashing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.10" max="0.10"/> <piercing_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.10" max="0.10"/> <bludgeoning_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.10" max="0.10"/> <rending_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.08" max="0.08"/> <elemental_resistance_perc type="base" always_random="false" min="0.08" max="0.08"/> <staminaRegen_armor_mod type="mult" min="0.10" /> <quality type="add" min="4" max="4"/> <weight type="base" min="5" /> </ability> <!-- ######################## Geralt DLC1 horse items stats ######################## --> <ability name="DLC1 Temerian HorseBag _Stats"> <tags>HorseBag1</tags> <encumbrance type="add" always_random="false" min="110" max="110" /> </ability> <ability name="DLC1 Temerian HorseBlinders _Stats"> <panic type="add" always_random="false" min="60" max="60"/> </ability> <ability name="DLC1 Temerian HorseSaddle _Stats"> <stamina type="add" always_random="false" min="90" max="90"/> </ability> </abilities> <items> <!-- ######################## Geralt DLC1 armor definitions ######################## --> <!-- DLC 1 armor --> <item name="DLC1 Temerian Armor" category="armor" stackable="1" enhancement_slots="1" equip_template="t_01_mg__red_wolf_lvl1" ability_mode="OnMount" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_armor_1_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_armour_dlc" localisation_key_description = "item_category_light_armor_description" price="125" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <bound_items> </bound_items> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian Armor _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <variants> <variant equip_template="t_01a_mg__red_wolf_lvl1" category="gloves"></variant> </variants> <recycling_parts> <parts count="5">Linen</parts> <parts count="4">Leather</parts> <parts count="3">Leather straps</parts> <parts count="4">Thread</parts> <parts count="1">Leather squares</parts> </recycling_parts> </item> <!-- DLC 1 boots --> <item name="DLC1 Temerian Boots" category="boots" stackable="1" upgrade_list_name="list6" enhancement_slots="0" equip_template="s_01_mg__red_wolf_lvl2" ability_mode="OnMount" grid_size="2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_boots_2_64x128.png" localisation_key_name="item_name_temerian_boots_dlc" localisation_key_description="item_category_light_armor_description" price="50" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian Boots _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <recycling_parts> <parts count="2">Leather</parts> <parts count="3">Leather squares</parts> <parts count="3">Thread</parts> <parts count="1">Oil</parts> </recycling_parts> </item> <!-- DLC 1 gloves --> <item name="DLC1 Temerian Gloves" category="gloves" stackable="1" enhancement_slots="0" equip_template="g_01a_mg__red_wolf_lvl2" ability_mode="OnMount" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_gloves_2_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_gloves_dlc" localisation_key_description = "item_category_light_armor_description" price="40" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian Gloves _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <variants> <variant equip_template="g_01a_mg__red_wolf_lvl2"> <item>Geralt Shirt</item> <item>Lynx Armor</item> </variant> <variant equip_template="g_01_mg__red_wolf_lvl2" category="armor"></variant> </variants> <recycling_parts> <parts count="4">Leather squares</parts> <parts count="2">Leather</parts> <parts count="1">Thread</parts> <parts count="2">Cotton</parts> </recycling_parts> </item> <!-- DLC 1 pants --> <item name="DLC1 Temerian Pants" category="pants" stackable="1" enhancement_slots="0" equip_template="l_01_mg__red_wolf_lvl2" ability_mode="OnMount" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_pants_2_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_pants_dlc" localisation_key_description = "item_category_light_armor_description" price = "75" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian Pants _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <collapse> <category_cond name="armor" collapse="true"/> <item_cond name="Geralt Shirt" collapse="false"/> <item_cond name="Body torso wet" collapse="false"/> <item_cond name="Body torso towel" collapse="false"/> <item_cond name="Body torso 01" collapse="false"/> </collapse> <variants> <variant equip_template="l_01a_mg__red_wolf_lvl2" category="boots"></variant> </variants> <recycling_parts> <parts count="1">Linen</parts> <parts count="4">Leather squares</parts> <parts count="3">Leather straps</parts> <parts count="3">String</parts> </recycling_parts> </item> <!-- ######################## New Game+ Geralt DLC1 armor definitions ######################## --> <!-- New Game+ DLC 1 armor --> <item name="NGP DLC1 Temerian Armor" category="armor" stackable="1" enhancement_slots="3" equip_template="t_01_mg__red_wolf_lvl1" ability_mode="OnMount" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_armor_1_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_armour_dlc" localisation_key_description = "item_category_light_armor_description" price="250" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <bound_items> </bound_items> <base_abilities> <a>NGP DLC1 Temerian Armor _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <variants> <variant equip_template="t_01a_mg__red_wolf_lvl1" category="gloves"></variant> </variants> <recycling_parts> <parts count="5">Linen</parts> <parts count="4">Leather</parts> <parts count="3">Leather straps</parts> <parts count="4">Thread</parts> <parts count="1">Leather squares</parts> </recycling_parts> </item> <!-- New Game+ DLC 1 boots --> <item name="NGP DLC1 Temerian Boots" category="boots" stackable="1" upgrade_list_name="list6" enhancement_slots="1" equip_template="s_01_mg__red_wolf_lvl2" ability_mode="OnMount" grid_size="2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_boots_2_64x128.png" localisation_key_name="item_name_temerian_boots_dlc" localisation_key_description="item_category_light_armor_description" price="100" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <base_abilities> <a>NGP DLC1 Temerian Boots _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <recycling_parts> <parts count="2">Leather</parts> <parts count="3">Leather squares</parts> <parts count="3">Thread</parts> <parts count="1">Oil</parts> </recycling_parts> </item> <!-- New Game+ DLC 1 gloves --> <item name="NGP DLC1 Temerian Gloves" category="gloves" stackable="1" enhancement_slots="1" equip_template="g_01a_mg__red_wolf_lvl2" ability_mode="OnMount" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_gloves_2_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_gloves_dlc" localisation_key_description = "item_category_light_armor_description" price="80" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <base_abilities> <a>NGP DLC1 Temerian Gloves _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <variants> <variant equip_template="g_01a_mg__red_wolf_lvl2"> <item>Geralt Shirt</item> <item>Lynx Armor</item> </variant> <variant equip_template="g_01_mg__red_wolf_lvl2" category="armor"></variant> </variants> <recycling_parts> <parts count="4">Leather squares</parts> <parts count="2">Leather</parts> <parts count="1">Thread</parts> <parts count="2">Cotton</parts> </recycling_parts> </item> <!-- New Game+ DLC 1 pants --> <item name="NGP DLC1 Temerian Pants" category="pants" stackable="1" enhancement_slots="2" equip_template="l_01_mg__red_wolf_lvl2" ability_mode="OnMount" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/armors/red_wolf_pants_2_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_pants_dlc" localisation_key_description = "item_category_light_armor_description" price = "150" initial_durability="100" max_durability="100" > <tags>Armor,LightArmor, mod_armor</tags> <base_abilities> <a>NGP DLC1 Temerian Pants _Stats</a> <a>Default armor _Stats</a> </base_abilities> <collapse> <category_cond name="armor" collapse="true"/> <item_cond name="Geralt Shirt" collapse="false"/> <item_cond name="Body torso wet" collapse="false"/> <item_cond name="Body torso towel" collapse="false"/> <item_cond name="Body torso 01" collapse="false"/> </collapse> <variants> <variant equip_template="l_01a_mg__red_wolf_lvl2" category="boots"></variant> </variants> <recycling_parts> <parts count="1">Linen</parts> <parts count="4">Leather squares</parts> <parts count="3">Leather straps</parts> <parts count="3">String</parts> </recycling_parts> </item> <!-- ######################## Geralt DLC1 horse items stats ######################## --> <item name="DLC1 Temerian HorseBag" category="horse_bag" price = "100" weight = "2.5" stackable="1" equip_template="i_01_hd__bags_temerian" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/other/i_01_hd__bags_temerian_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_saddlebags_dlc" localisation_key_description = "item_desc_horse_bag" hold_slot="head" ability_mode="OnMount" > <tags>HorseBag, mod_horse</tags> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian HorseBag _Stats</a> </base_abilities> </item> <item name="DLC1 Temerian HorseBlinders" category="horse_blinder" price = "100" weight = "0.4" stackable="1" equip_template="c_01_hd__champron_temerian" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/other/c_01_hd__champron_temerian_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_blinding_dlc" localisation_key_description = "item_desc_horse_blinder" hold_slot="head" ability_mode="OnMount" > <tags>Blinders, mod_horse</tags> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian HorseBlinders _Stats</a> </base_abilities> </item> <item name="DLC1 Temerian HorseSaddle" category="horse_saddle" price = "125" weight = "10.0" stackable="1" equip_template="s_01_hd__saddle_temerian" grid_size = "2" icon_path="icons/inventory/other/s_01_hd__saddle_temerian_64x128.png" localisation_key_name = "item_name_temerian_saddle_dlc" localisation_key_description = "item_desc_horse_saddle" hold_slot="head" ability_mode="OnMount" > <tags>Saddle, mod_horse</tags> <base_abilities> <a>DLC1 Temerian HorseSaddle _Stats</a> </base_abilities> </item> </items> </definitions> </redxml> However, nothing changes ingame. Are the armors "cached" somehow so that I need to start a new game? Is the game attempting to get the equipment templates / variants from the dlc1 folder only?Thanks for any help. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts