Amphibious Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 (edited) I'm interested in xcomgamedata.ini specifically this section: [XComStrategyGame.XGFundingCouncil] Most stuff is straighforward however I'm wondering about these entries:SMALL_DEMAND_AMOUNT=8BIG_DEMAND_AMOUNT=16HUGE_DEMAND_AMOUNT=24PROFIT_MARGIN=1.25fFCM_MONEY_SCALAR=2.25fFCM_INTEL_CHANCE=0BASE_REQUEST_COOLDOWN_DAYS=40FC_REQUEST_EXTENDED_COOLDOWN_DAYS=10Any thoughts? p.s. Sorry for necroing but thread name was appropriate. Edited July 20, 2014 by Amphibious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amineri Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Those are variables that control how the vanilla Fundring Requests work, for the most part. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amphibious Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 That's obvious. it determines request and council mission rewards. But I'm more interested in specific how does each value work and what it means. Let me share what tested out so far and am 100% sure it means. Blanks are unknown or not tested out properly. [XComStrategyGame.XGFundingCouncil]FCREQUEST_DAYS=20; number of days you hve to fulfill council member requestDELUGE_GAP_HOURS=168; nmbr of hours after base defense when deluge mission startsMIN_MONEY_REWARD=100 ; these values govern min and max council mission sum, just can't figure ot how exactly, are they percentages or what?MAX_MONEY_REWARD=225MAX_MONEY_REWARD_HARD=150MAX_MONEY_REWARD_CLASSIC=125MIN_MONEY_REWARD_EASY=100FIRST_MONTH_MULTIPLIER=0.5fSECOND_MONTH_MULTIPLIER=0.75fSMALL_DEMAND_AMOUNT=8BIG_DEMAND_AMOUNT=16HUGE_DEMAND_AMOUNT=24PROFIT_MARGIN=1.25fFCM_MONEY_SCALAR=2.25f; governs council mission reward sum somehow?FCM_INTEL_CHANCE=0 BASE_REQUEST_COOLDOWN_DAYS=40FC_REQUEST_EXTENDED_COOLDOWN_DAYS=10 MISSION_FAIL_LOW_PANIC=1MISSION_FAIL_HIGH_PANIC=2MISSION_REWARD_LOW_DAYS=21MISSION_REWARD_LOW_MULT=0.5fMISSION_REWARD_MED_DAYS=41MISSION_REWARD_MED_MULT=0.75fMISSION_REWARD_SOLDIER_LOW_LEVEL=3MISSION_REWARD_SOLDIER_MED_LEVEL=4MISSION_REWARD_SOLDIER_HIGH_LEVEL=5 SLINGSHOT_LOWFRIENDS_START_DAY=51; day on which sigshot 1st mission startSLINGSHOT_CNFNDLIGHT_DAYS=25; second singshot mission delay after first oneSLINGSHOT_GANGPLANK_DAYS=2, 3r slingshot mission delay after 2nd one REQUEST_WINDOW1_MIN_DAY=5; days when first/second request/mission can occurREQUEST_WINDOW1_MAX_DAY=15; as aboveREQUEST_WINDOW2_MIN_DAY=17; as aboveREQUEST_WINDOW2_MAX_DAY=27;s aboveREQUEST_MISSION_CHANCE=50; chance for event to be request or mission, 0 means 100% chance for request and 100 means 100% chance for mission Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts